Opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – II rata za 2025r. – informacja

  Burmistrz Drawska Pomorskiego przypomina, że przedsiębiorcy kontynuujący prowadzenie działalności polegającej na sprzedaży napojów alkoholowych w punkcie położonym na terenie gminy Drawsko Pomorskie, obowiązani są do wniesienia drugiej raty opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na rachunek gminy Drawsko Pomorskie nr 94 1020 2847 0000 1402 0009 5661  PKO BP SA Oddział w Drawsku Pomorskim wpisując w tytule: opłata za korzystanie z zezwolenia na alkohol II rata 2025 r. i nazwa przedsiębiorcy w terminie do dnia 31 maja 2025 roku.  Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z treścią art. 18 ust. 12 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w przypadku niedopełnienia w terminie obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 11 1 ust. 2 i 5 ustawy, zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży wygasa. Według art. 18 ust. 12b przywołanej wyżej ustawy, wygaśnięcie zezwolenia następuje z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty. Zgodnie z treścią art. 18 ust. 13 przywołanej wyżej ustawy przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z ww. przyczyny, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia. Wobec powyższego prosimy o terminowe realizowanie wpłat.