W związku z docierającymi sygnałami o tym, że mieszkańcy Myszkowa dzielnicy Światowit od dłuższego czasu nie otrzymują korespondencji pocztowej, wychodzącej z Urzędu Miasta Myszkowa, w dniu 07.03.2023 r. zwróciliśmy się do Poczty Polskiej S.A. – świadczącej usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Gminy Myszków – z prośbą o interwencję w tej sprawie i załatwienie jej w trybie natychmiastowym.
W odpowiedzi na pismo ON.2630.2.3.2024.LKW z dn. 07.03.2024 r. w którym podkreślamy, że Poczta Polska S.A. jako wykonawca ww. usługi jest zobowiązana do przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych na terenie Gminy Myszków przez osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy oraz, że brak dostarczania korespondencji urzędniczej pod wskazany adres, a także informacji o jej istnieniu, czy miejscu złożenia listów działa na szkodę petenta w zakresie niedotrzymania terminów płatniczych oraz nieterminowego załatwienia spraw.
W odpowiedzi poinformowano nas, że zaistniała sytuacja spowodowana jest problemami kadrowymi placówki pocztowej Myszków. Poczta Polska S.A. zapewnia, że podejmowane są niezbędne działania w celu zachowania ciągłości operacyjnej oraz poprawy zaistniałej sytuacji. Przeprasza za utrudnienia.